Sağlık

Kırmızı Retro Buzdolabı

‘(…) sık sık banyo yapmakla başlayan bir pasta tutkusu ya da hazcılık insanı bedenine bağlıyor.’

Gregory Norminton

Soru şu: 40 yıldır evli olan bir çift için kırmızı bir retro buzdolabı aşk göstergesi olabilir mi?

Açıklayalım:

John Stuart Mill ile başlayacağız: “Önemli olan ekonomik nesnenin nasıl olduğu değil, ne kadar olduğudur. Önemli olan niceliktir, nitelik değil.”

hazcılık Çok geniş bir konudan bahsediyoruz. Bir düşünün, psikolojiden ideolojiye taşınmış değerli bir kavramsallaştırma. İktisatta bir doktrin olarak algılanır. Aslında kaygısını en iyi burada anlatıyor. Bunda İngiliz iktisatçı John Stuart Mill’in görüşleri çok etkili. Mill, ekonomik hedonizmi çok kısaca şöyle açıklıyor: “Ekonomik nesne nasıl olduğu değil, ne kadar olduğudur. Önemli olan niceliktir, nitelik değil.”örneklendirelim mi?

Açık olduğunuzu varsayalım. Garson size iki özdeş yemek getiriyor. Bir tabakta küçük ama lezzetli bir yengeç, diğerinde ise büyük bir tabak makarna var. Yengeç çok lezzetli görünse de amaç tok tutmak olduğu için kişi muhtemelen iki seçenek arasında sıklıkla yediği makarnayı tercih edecek ve yengeci unutmak zorunda kalacaktır. Çünkü önemli olan nitelikten çok niceliktir.

Hal böyle olunca, ortalama bir insanın bir dilim meyveli kek takıntısı ya da bahar kokulu bir duş jeli bağımlısı olması yine ortalama bir hal alıyor. Sadece bu da değil. 40 yıllık evli ve 4 çocuklu bir çiftin aşkının göstergesi. “O kırmızı retro buzdolabını satın alıyorum.” oluyor. Bu ne kadar gerçek? ne kadar adil? Ne kadar insancıl? Emin değil. Aslında saçmalık. Ama ne diyoruz: Yaşasın hazcılık(!)

Geleneksel olarak, felsefi ve manevi olmak üzere iki tür hedonizmden söz edilir. Felsefi hedonizmde amaç hazzı maksimize etmektir. Yaşamanın amacı ihtiyaçları karşılamaktır. İkinci tür hedonizm manevidir ve motivasyonla açıklanır. Hedonizm ve ondan gelişen hedonik alışveriş, tüketicinin bencilliği ve duygularını güzel tutmasıyla ilgilidir. Hedonizm, beş duyu ile hissetmekten daha derin hissetmek, yani sadece duyusal olarak değil, duygusal olarak hissetmektir. Dolayısıyla hazcılık, onu zihinsel imgeler ve fantezilerle ilişkilendirerek ödenir. Tüm bu nedenlerden dolayı hedonik alışveriş, “eski beyin”in en sevdiği davranış biçimi olabilir.

Hazcılığı nörolojik bir olgu olarak ele alan bir çalışmada, batı ülkelerinde yaygınlaşmaya başlayan obezitenin kökeninin, hazcılığın moleküler yüzü olduğu ve hazcılığın hastalıkların nedeni olabileceği ileri sürülüyor. Başka bir çalışmada ise zihinsel aşırılıkların nedenlerini bulmaya çalışmışlar; Hedonizm, aşırılıkların beş ana nedeninden biri olarak gösteriliyor.

Yavuz Odabaşı, hedonik alışverişin genel nedenleri olarak; Sosyal deneyimler, ortak ilgi alanlarının paylaşımı, bireyler arasındaki çekim, hazır olma durumları ve yarış heyecanı gibi faktörleri ifade eder. Tüm bu faktörler, bireyin duygusal olarak tatmin olmasını sağlayan değerli unsurlardır. Beynimizin somut faydalardan önce tüm bu unsurları ön planda tuttuğu ve bu bağlamda yansımalar verdiği ve tüm nöropazarlama uygulamalarının bu doğrultuda yürütüldüğü tartışılmaz bir gerçektir.

Para kazanma fikri hazcı mı?

Mutluluğun aslında bir beklenti olduğunda ortaya çıkan bir duygu olduğu varsayımını kanıtlayan bir diğer araştırma ise Ivan Pavlov’un köpekler üzerine yaptığı ünlü araştırmasından esinlenerek Knutson tarafından gerçekleştirilen araştırmadır. Video oyununu kazanan deneklerini yemek yerine para ile ödüllendiren Knutson, deneklerin ödülü almadan önce hızlı bir şekilde yaptıkları ölçümlerde bunun, beynin alt kısmında nükleus akumbens olarak bilinen farklı bir bölgede meydana geldiğine dikkat çekti. beyin, sol prefrontal kortekste değil, para kazanma fikrinin yarattığı hayranlık uyandıran duyguyla temas halindedir. Deney sonucunda para kazanma ihtimalinin deneklerde diğer ödüllere verilen tepkilerden çok daha farklı bir tepkiye neden olduğu gözlemlendi.

Açıkçası burada sözün konusu gevşeme etkisi!

Bir eserin satışı üzerinde çalışıyorsanız, duygusal olarak rahat bir müşterinin sadece fiyat nedeniyle bir anlaşmayı iptal etme olasılığının düşük olduğu açıktır. Deneyler, insanların rahat bir ruh halindeyken nesneleri normalden daha pahalı olarak değerlendirebildiklerini göstermiş olsa da, gevşeme, gerçek bir olayda yüksek fiyatlandırma aracı olarak değil, birçok satın alma işleminin fiyat artışıyla başa çıkmanın bir yolu olarak görülebilir. . Çok mu ödüyorum? Rakip firmada daha uygun fiyat yakalayabilir miyim? Fiyat haftaya düşer mi? Makul fiyatlı işler bile bu sorulara tabi tutulur ve gevşemenin etkisi, icma düşmanı bu soruların etkisini yumuşatmaya yardımcı olur.

Gerçek hayattaki birçok durumda, elbette, öylece oturup müşterileriniz için bir rahatlama görüntüsü izleyemezsiniz. Ancak rahat ve rahat bir ortam yaratmak, doğru yönde atılmış bir adımdır. Güzel ve rahatlatıcı dekor, sakin müzik, belki bazı atıştırmalıklar ve atıştırmalıkların tümü tüm gerilimi azaltarak rahatlamayı artırır. Evrimsel psikoloji açısından tehdit seviyesini düşürürseniz bu rahatlamanın ana faktörlerinden biri olarak tanımlanır. Üst düzey otomobil satıcıları, satış süreçlerinin bir modülü olarak genellikle rahatlatıcı bir ortam kullanır. Veya lüks restoranlarda fast food restoranlarından farklı olarak daha konforlu mobilyalar, daha koyu renkler ve daha rahatlatıcı müzikler tercih edilmesinin nedeni de budur.

Müşterilerinin oturma alanlarının rahatlığında yüksek sesle tartışanların olmadığı, finansal durum ve küresel gelişmelerden bahseden bir haber kanalının çoğunlukla açık olması gibi bu mekanlarda bir detayın atlandığı görülüyor. . Mimarisi, rahat koltuğu vs. gerilim yüklü haberler. Peyzajın sağladığı rahatlamayı tersine çevirme potansiyeline sahiptir. Rahat müşteriler, bir ürünün belirli faydalarına odaklanma eğilimindedir. Yetkin satış görevlileri yıllardır bu şekilde satış yapmaktadır. Bir sağlık kulübü üyeliği satıyorsanız, çekici bir görünümle hayattaki sevgiyi ve başarıyı satıyorsunuz demektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu